Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'welke carb en cilinder 80cc lc mbx blok' (ID 67834).
De reply is geschreven door mbxrijder (UserID 24443) op 23-9-2013 18:08.

@topic starter.
Ik zag op mp je advertentie en zie dat je uit roosendaal komt.
Ik woon zelf in standdaarbuiten.
Als er wat is weet je dat je hulp blakbij heb wonen!!!

En weer ontopic!!

Maar de originele ge3g cilinder bewerken aan de uitlaatpoort en net techno uitlaat ben je al een eind onderweg.
Deckhoogte van 22,5mm aanhouden, de inlaat 2@3mm naar beneden frezen en beide sleuven verbreden met 2mm.
Minimaal 24mm erachter maar 26mm of 28mm heeft meer de voorkeur.
Zuiger beide kanten inkorten met 4mm en smeer kanaaltje aan uitlaat zijde van de zuiger voor de spijl boren van 1,5mm.
Laat de cilinder wel opnoeuw boren em braam de poorten goed af.
Voor het mooie nog opmaatkop erop en een binnenrotor zou helemaal baas zijn.
Dan heb je een snelle combi die ook nog betrouwbaar is mits de goede zuiger erin gestopt word!!!
Daarna bij Manniƫn op de testbank voor de uitdraai van het vermogen wat ik schat tussen de 15@17pk.

Dit bericht is gewijzigd door mbxrijder op 23-9-2013 om 18:27 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved