Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 50"' (ID 66744).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 9-9-2013 17:08.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
[...]
nee hoor,
kan zo een berg brommers opnoemen die niet gedesaxeerd zijn
desaxatie is om de slijtage te verminderen, zondat de klap ander/soepeler op word gevangen door de cilinderwand
voorbeeld : gilardoni 74cc op een puch maxi blok, ding verslijt als eerste rond de uitlaatpoort, gewoon omdat de zuiger "gedesaxeerd"is voor een ander type puchblok (andersom draaiend)
bij een puch maxi cilinder heeft de inlaatkant het meest te lijden, omdat daar de krachten op komen te staan van de "boem",maar dat word goed opgevangen omdat het de inlaat is, en dus goed gesmeerd/gekoeld word
honda daarintegen slijt de uitlaatkant weer harder,maar daar "klappert" de zuiger tegem de bovenkant aan
ik rij zelf met een 125 athena, met de onderste cilinderhemd die bijna helemaal weg is. ding loopt prima en geen slijtspoortje, vanwege dat boven de klap ontvangt, en zodoende blijft dat laatste stukje cilinderhemd heel die er nog zit.
een gedesaxeerde zuiger zou in dit geval ideaal zijn. maar zie die maar eens te vinden
edit, ik kan het ook psies andersom hebbe, ik kom namelijk wel net uit de kroeg
*hik*
Dit bericht is gewijzigd door puchpower90 op 8-9-2013 om 2:53 uur.
Zelfs de imitatie 110cc zuiger voor de mt8 heeft de pistonpen uit het midden staan.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved