Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 50"' (ID 66744).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 7-8-2013 19:24.

Mhh zit een beetje met een probleempje.
Zaterdag ga ik met de motor naar spanje.

Nieuwe bandje erop laten zetten, ik denk net doe een likje kopervet op de achterkant van de remblokken op het piepen tegen te gaan.

Maar zie nu dat de remblokken erg scheef zijn afgesleten, een tijdje geleden eens van de onderkant gekeken, leek nog wel redelijk wat "profiel" op te zitten, dus lekker laten zitten.

Maar nu zie ik dus dat vooral 1 blokje heel erg scheef is. Normaal geen probleem nieuwe remblokken erin en klaar. Alleen zijn de remzuigers een beetje verrot en ben ik bang als ik die terug ga duwen dat hij gaat lekken.

Beste was om nieuwe remzuigers, keeringen enzo erin te zitten, maar ik ga er op dit moment vanuit dat ze die niet op voorraad hebben.

Ben nu een beetje aan het dubben wat ik zou doen, ik heb geen idee hoe snel remblokken slijten, maar ga nu dus minimaal 4500km rijden. en ik heb weinig zin om ergens in spanje met kale remblokken te zitten.


Het remblokje wat bij de zuigers zitten, is niet zo scheef afgesleten. Het is voornamelijk degen die aan de vaste kant van de remklauw zit.


Waar ik ook al aan dacht is om maar 1 nieuw remblokje erin te zetten, zodat het terug duwen van de zuigers beperkt blijft.
degene die aan de vaste kant zit vervangen, want die is het scheefst. Nieuwe remblokken zouden 10mm dik zijn, huidige is op het dikste punt 9.5mm, dus lijkt het me dat de zuiger niet zo heel ver terug geduwd moeten worden.

Wat zouden jullie doen??


Foto's:




Remblokje die aan de vaste kant zit:

Bovenkant



onderkant



remblokje dat aan de zuigerkant zit:






Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved