Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Vreemd probleem met Honda MT5: Cilinder HM166G + 16mm carb.' (ID 67660).
De reply is geschreven door Smartzenegger (UserID 24405) op 10-7-2013 18:08.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]
IIRC moet altijd één harder zijn dan de ander (cilinderwand en zuigerveer), dus in een gietijzeren cilinder moeten stalen of chromen veren.
Als ik jou was zou ik gewoon zuiger veren en al terugsturen en nieuwe vragen ivm defect, of anders gewoon nieuwe veren kopen
Is het niet zo dat het dan gelijkmatiger in slijt?
Ergens is het toch vreemd...
Ik heb net gebeld en ik kan het omruilen.
Heel het doosje zegt ie, nou dat wordt alleen de zuigerveren omruilen.
Omdat ik die zuiger al heb afgebraamd. (blijkt altijd nodig)
Alle weg gefreesde delen hebben een opstaand randje gekregen, en dat is na het afdraai werk van de zuiger wand gedaan, dus voel je een opstaand randje, en die zuiger pen bus veer randjes hebben ook bramen.
Kortom, het is niet meer zoals die was, want daarna pas pakte ik de zuiger veren, en toen zag ik... bagger!
Nou ja, één bagger plekje... gaten kaasjes troep.
Dus ik ruil de veren wel alleen om in het doosje, kan de rest weer "return to sender!".
Nou ja... mist er één goede veer bij zit, dan zal ik ook maar één veer omruilen.
Ik moet toch naar die zooi kijken voordat ik het weer mee neem.
Maar... waarom is het onverstandig de oude veren te gebruiken?
Die passen nu perfect in de cilinder wand... toch?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved