Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 50"' (ID 66744).
De reply is geschreven door Viertakt (UserID 14106) op 17-6-2013 18:55.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
[...]




hmm er zal vast ook GEEN MANKERING ZIJN OP HET BLOK EN JE GRONDPLAAT. als je die tekens optijd zet is het al goed.


Kom genoeg zooi tegen waar helemaal niets op staat dus nee dat is per definitie niet zo, met je capslock.



@aantal millimeter omrekenen naar graden. Een ruwe benadering is (Pi*Diameter v/h vliegwiel)/360, dan weet je hoeveel mm ongeveer 1 graad is.

Mijn Puch wil met goed 28 graden voorontsteking lopen. MTX sh met originele getunede cilinder van een kameraad wil met standaard CDI met 30 graden voorontsteking lopen.

Mijn CB50 met vervroegend vliegwiel wil 38 voorontsteking.

Persoonlijk geloof ik niet zo in voorgeschreven tijdstippen, ik probeer het altijd zelf uit en probeer altijd de maximale vervroeging op te zoeken.

Standaard zal het een graadje of 15-20 zijn.

Maximale vervroeging is altijd met een kanttekening; hou de temperatuur van de cilinder in de gaten en zorg ter aller tijden dat hij niet begint te kloppen. Te vroege ontsteking kan ook betekenen dat hij niet stationair wil lopen.

Meer vervroeging is over het algemeen meer vermogen.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 17-6-2013 om 19:11 uur.






wat ik net zei over het omrekenen klopt niet, dit is hoeveel milimeter het is op het vliegwiel, niet hoeveel de zuiger zakt vanaf het BDP

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 17-6-2013 om 22:42 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved