Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 50"' (ID 66744).
De reply is geschreven door Viertakt (UserID 14106) op 6-5-2013 16:09.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hyronimus
Kort vraagje;
Carter olie mag wel weer eens vervangen worden, gaat om een Puch M50 Racing.
Heeft iemand een idee wat er t best in kan en hoeveel er ongeveer in moet?

alvast dank!


Blokje warm rijden, olie aftap bout aan de onderkant losdraaien, olie opvangen en netjes deponeren. Boutje er weer indraaien, eventueel beetje teflon tape om het schroefdraad tegen lekken, niet te vast draaien, vast is vast. Daarna 350ml sae30 olie er op gooien.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: axety
[...]


Het was een bovenlangs, gewoon doorgezaagd op het breedste stuk.
De bougie was nog mooi bruin, de rest was vrij zwart met wel wat zooi erin.

Nu heb ik dus een andere goeie maar gebruikte zuiger erin. Geeft hij zo'n beetje de zelfde kuren als een warmloper. Moeilijk starten, niet op toeren willen komen, geen power etc. Ik heb nog geen 200 meter ermee gereden. Waar zou het aan kunnen liggen?

Dit bericht is gewijzigd door axety op 3-5-2013 om 13:20 uur.


Door het rijden met een opengezaagde uitlaat heeft je brommer niet voldoende tegendruk, waardoor het mengsel grotendeels onverbrand de uitlaat uit gegooid wordt. Hierdoor kan je mengsel schraler worden, wat kan resulteren in een warmloper.

Kijk of je cilinderwand nog goed is, of er geen dikke vegen/krassen op zitten. Kijk ook even je kop na of daar geen gaten in gebrand zijn.

En inderdaad, nieuw zuigertje er in, normale uitlaat er weer op en gaan met die banaan.


Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-5-2013 om 16:17 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved