Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 50"' (ID 66744).
De reply is geschreven door BenjaminDG (UserID 13992) op 3-3-2013 21:59.
Niet zo bepalend als de onderlingen lengtes van de uitlaat buizen of de binnendiameters van de uitlaatbuizen.
Die zijn veel belangrijker dan een demper.
Maar een demper zal vast een invloed hebben.
Graham bell heeft goede boeken geschreven over 2takt en 4takt waaronder ook uitlaat lengtes berekenen.
Ik dacht dat de 2takt versie hier ook in pdf vorm te krijgen was?
Trouwens nog een voorbeeld.
De meeste van ons hebben geleerd om elke uitlaatbuis van elke cillinder even lang te maken.
Graham bell zegt dat het soms ook voordelig is om de lengtes een beetje verschillend te hebben voor een bredere maar minder vermogen/koppel in het bruikbaar toerengebied.
Dus ook al komen de lengtes niet uit door één of andere oorzaak hoeft dat niet persé nadelig te zijn.
Hoe sommige buizen lopen bij motogp motoren lijkt ook zo bizar op het eerste zicht.
Voor wie het zich intresseert kan ik de pagina's eens inscannen over 4takt uitlaten.
Trouwens jelmer jij hebt toch een powercommander3 zeg je.
Moet je eens testen met terug de originele dempers te steken en kijken of je verschil voelt tussen je oem en open dempers.
Op mijn circuit motor heb ik zowel 95 db demper (yamaha r1) en open demper gezet en ik merkte niet echt veel verschil.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-3-2013 om 22:05 uur.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 3-3-2013 om 22:20 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved