Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Membraam yamaha DT' (ID 66855).
De reply is geschreven door markRD (UserID 14293) op 30-9-2012 13:10.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
Chiel, net als de meesten hier vind ik extra vermogen geen probleem en aangezien een 20mm carb net zo duur is als 16 wordt 20 dan wel interessant.
Het aanpassen van een originele klinkt wel interessant, maar hoe precies komt het qua frezen/vijlen? En klopt het ook dat je dan het best dik carbon kan gebruiken zodat hij minder onder tegen je membraamhuis aankomt? Of was het nou juist het aanpassen van de originele wat niet wou en alleen een v-force membraam? iig geval allemaal bedankt voor het meedenken.
Het komt absoluut niet nauwkeurig, je mag de vlakke zijdes niet raken, maar dat is alles. Voor de rest moet je er gewoon een rechthoekig gat in maken met ruimte om daarachter 2 boutjes kwijt te kunnen. Het dikte van het carbon heeft met je toerental te maken, ik zou wat jou betreft juist niet te stug gaan, de onderkant wordt namelijk vrij kort. 0,30 a 35 lijkt me goed. En die polini heeft een ronduit waardeloos membraanhuis, dus ik zou een origineel membraan aanpassen. Een vforce zal wellicht weinig nut hebben en kost ook nog 'ns meer.
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 30-9-2012 om 13:11 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved