Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 49"' (ID 65914).
De reply is geschreven door WestlandMB (UserID 18664) op 14-5-2012 22:52.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
ik heb het een keer nagemeten en ergens opgeschreven, dat wil dus zeggen dat ik t niet meer kan vinden
maar ik meen me te herinneren dat er wel bijna dertig graden verschil zit in ontstekingstijdstip tussen een MT en NSR vliegwiel.
er zijn bij mijn weten 3 verschillende soorten vliegwielen voor honda M*, grondplaat en spoelen zijn hetzelfde.
de uiterlijke verschillen zijn:
- NSR/MBX/MTX-R: vrijwel dicht met kleine gaatjes
- MT/MB/MTX oud type: heeft twee grote semi-ovale gaten
- MT/MB/MTX nieuw type: zelfde als NSR.
het nieuwe type MT vliegwiel lijkt in eerste instantie sprekend op een NSR vliegwiel, echter als je ze op elkaar legt zie je echter direct dat de spiebaan op een heel andere plek zit.
Het vliegwiel is waarschijnelijk niet het probleem.
De originele zuiger bij me cilinder (airsal) heb ik vervangen. Normaal grsproken heeft de airsal zuiger gaten bij de inlaat, die ik nu hebt niet.
Zou dit de reden kunnen zijn dat hij dood valt op 6000 toeren?
In ze vrij heb ik er geen last van, en de eerste versnelling kan ik hem wel eens doorhalen, maar daarna niet meer. Als ik schakel bij 9000 toeren, valt hij in de volgende versnelling op 7000 toeren, waardoor ik niet meer bij de 6000 kom, en dus ook geen last van de dip hebt.
Afstellen is al klaar.
Enige wat overblijft: zuiger, cdi of ontsteking.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved