Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'honda nsr tuning' (ID 66221).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 12-4-2012 21:41.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Naar mijn mening niet.
Je gaat dan gewoon een 28mm carburateur zo ombouwen dat hij het zelfde doet als een 12mm.
Naar mijn idee een beetje zinloos.
Enigste wat je dan hebt is een grotere inlaat kelk, maar kan je dat beter maken op een kleinere carburateur.
De reden dat veel mensen een bus in een grotere carburateur stoppen is omdat de ontwerpen van een 12mm carburateur al heel oud zijn.
De moderne carburateurs zijn 14mm of groter, dus dat is de reden dat ze een bus in de carburateur stoppen.
Ten minste dat is mijn kijk erop, maarja wie ben ik.
Ja daar zit ook wel weer wat in. Maargoed, daarom poste ik dit omdat ik het wel discussie waardig vond.
Ik heb laatst ook nog een 17.5mm dellorto weten te bemachtigen. Jou lijkt dit dus een beter idee? En wat als ik ook een bus in de achterkant van de carb zou stoppen? Dan heb je gewoon een 12mm, desnoods achterkant 16mm bus ofzo met een grote inlaat kelk en een vlakschuif. Tja, het is misschien wel een beetje overbodig maar als ik voor 15 euro een carburateur heb waarmee ik een beetje kan testen is het opzich wel leuk. Busje's laat ik een maatje van me draaien op school dus dat scheeld ook weer. Dan kan ik het alle maal op men gemakkie eens testen. Heb ik ook weer wat te doen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved