Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Honda cilinders (info)' (ID 52687).
De reply is geschreven door j0ren (UserID 21883) op 9-4-2012 21:49.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]


Volgends mij worden er nu dingen door elkaar gehaald.
Squish clearence = de afstand tussen je zuiger en de cilinderkop op het punt met de kleinste afstand. (dit kan je meten doormiddel van soldeer tin door je bougie gat naar binnen te steken, en dan een aantal keer te kicken)

Deck height = De afstand die de zuiger onder de bovenste rand van de cilinder zit. Deze is niet afhankelijk van de cilinderkop.

Even voor mijn beleving, zit ik zo goed?


Dat heb je helemaal goed.

Het makkelijkste is om nu eerst je squishclearance te meten. Zit deze ongeveer goed dan zou ik het zo laten. Is deze te hoog, dan zou ik eerst je cilinderkop afdraaien voor zover dat mogelijk is.
Is de squish dan nog te hoog dan kun je je cilinder gaan afdraaien.
Als laatste ga je dan je cilinder tunen naar de goede timingen, dit doe je op het laatst omdat je nu nog niet weet wat je deckheight is.

@ Kenny; dat zou kunnen, maar dit zou toch niet zoveel invloed mogen hebben op volgas? Voor zover ik kan zien is de naald er dan helemaal uit.
Alleen niemand kan mij vertellen welke sproeier ik ongeveer moet hebben, de een zegt 110 de ander zegt 180.

Denk dat ik de bromboer maar eens ga vragen of ik zijn sproeierset een dagje mag lenen haha.

Edit; Dan zal ik ook maar even de officiƫle termen gebruiken haha

Dit bericht is gewijzigd door j0ren op 9-4-2012 om 21:51 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved