Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Honda cilinders (info)' (ID 52687).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 9-4-2012 19:57.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Over de inlaat, ik neem aan dat je de boostpoort bedoeld?
(over als je de spijl tussen de 2 inlaat poorten weg haalt)
Maar de inlaat vergroten ligt eraan hoe groot je carburateur wordt, als je een kleine carburateur hebt, dan zal hij prima zijn ei kwijt kunnen en hoeft vergroten niet beter te worden. (kan zelfs slechter worden)
Bij mij kwam er een 26mm carburateur erop, dus heb ik hem nog iets vergroot.
Die zijn inderdaad open, zijn de zogenaamde aux-poorten.
afbeelding
Helpt voornamelijk onderin de toeren.
Bij mijn 80cc cilinder was het wel merkbaar.
Veel vragen zijn niet erg.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-4-2012 om 19:45 uur.
Ik bedoelde inderdaad de boostpoort (was ff in de war met mijn volgenden vraag over de aux poorten
).
Er komt niet zo een hele grote carburateur op. Ik wil hem een beetje naar de SOBW regels gaan tunen. Ik heb nu een 16mm die erop kan. Omdat mijn blok 4bak is mag je in SOBW rijden met 14mm. Misschien zet ik er zelfs een bus in van 14mm. Die doet ik gewoon puur om te kijken hoeveel ik er persoonlijk uit kan halen. (Uiteraard snap ik , dat mocht ik het SOBW niveau willen evenaren ik het beste de 6bak uit mijn huidge blok kan halen en dit beter te doen is met een Athena zoals je al eerder vermelde in een vorige post.)
Verder zit ik nog wel serieus te denken over die aux poorten. Nog tips voor de grote?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved