Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 48"' (ID 65148).
De reply is geschreven door Aprilia RX 50 2003 (UserID 20658) op 13-10-2011 22:40.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van der Wal
http://www.motormeuk...erquadro-engine.html

In dit filmpje spreekt men over het bewust onder vacuum brengen van het carter. Waarom doet men dit? Mijn gedachtes waren dat hierdoor dus geen druk in het carter heerst, waardoor de neergaande zuigers minder weerstand ondervinden, waardoor weer meer energie overblijft om naar het achterwiel te sturen.

Aan de andere kant zou ik zeggen dat wanneer er twee zuigers omlaag gaan, er ook twee zuigers omhoog gaan? Dus dat de weerstand van de carterdruk dus weer minder is, omdat er geen drukverhoging is? Of is dit niet juist, omdat je altijd mengsel/ontbrande gassen in het carter hebt, die langs de zuiger veren lekken?


lagere karterdruk betekent minder krachten op je zuigerpenlager en daarna ook op je drijfstanglager.
dit komt door de gaskracht (drukverschil boven en onder zuiger). je lagers gaan dus theoretisch langer mee en je krijgt minder fibraties in je blok


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved