Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 47"' (ID 64236).
De reply is geschreven door MaXi-PuCh (UserID 20400) op 5-7-2011 23:16.

Nou ja, m'n uitlaat was dus opgeblazen, die eraf gehaald en dankijk je natuurlijk vanzelf even met een lampje bij de uitlaatpoort naar binnen. Ik zag daar flinke krassen op de zuiger dus dacht natuurlijk kut, duur weekje. Nu heb ik alles uit elkaar getrokken mede om het een en ander schoon te maken, en dus ook cilinder + zuiger eraf gehaald (wat een kut werk, echt alles moet er eerst af voordat je die cilinder er af kan krijgen).
Nu zijn er 2 geruststellende dingen:
- in de cilinderwand zie je wel veegjes, maar je voelt helemaal niks! Er zijn ook nog hoonsporen te zien.
- de zuigerspeling is echt minimaal, alsof die motor nooit gebruikt is.

Iets minder was dus de krassen op de zuiger, die gelukkig niet op belangrijke plekken zaten, en minder diep waren dan dat ze er uit zagen.

Aangezien die zuiger precies in de cilinder past, en er niks versleten is, wil ik geen andere zuiger, dus is het misschien slim om die krassen weg te vijlen of breng ik dan die zuiger uit evenwicht?
of kan ik het spul gewoon zo monteren? Want ik zie niet in wat voor gevolgen deze krassen kunnen hebben.

Gaat trouwens uiteraard over mijn Honda cr125 uit 1990.
En dat gat in de uitlaat laat ik waarschijnlijk dicht lassen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved