Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Nachttopic deel 47 00:00 / 07:00' (ID 64299).
De reply is geschreven door JB1 (UserID 18672) op 4-7-2011 0:27.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Euh, misschien is het wel tof voor de niet-PF mensen die wel wat in dat carburateurtopic willen meedelen om dat hier te doen
Ik heb het hele topic een aantal keer doorgelezen en ik vind het best wel fucking interessant
[...]
Ik neem aan dat ze bij Zundapp wel wisten wat ze deden bij die wereld record poging. Blijkbaar heb je een hoger vermogen als je je inlaattemp omlaag brengt, wat vrij logisch is aangezien de dichtheid omhoog gaat > meer lucht per volume eenheid > in combinatie met juiste afstelling meer vermogen door grotere boem. MAAR je benzine moet idd wel verdampen wat slecht gaat in koude lucht (hier herhaal ik eig alles wat al in het PF is gezegd
), maar blijkbaar levert een koude inlaattemp meer op dan slecht verdampte benzine een nadeel vormt, als ik er vanuit ga dat ze bij Zundapp wisten wat ze deden.
Verder heb ik er eig weinig aan toe te voegen, alles wat daar staat is al zo'n beetje compleet en alles waar ik aan dacht staat er al in 
DUS NU DISCUSSIËREN HIER STELLETJE SCHAVUITEN
Waarschijnlijk zochten ze gewoon de ideale inlaattemperatuur?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved