Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Nachttopic deel 47 00:00 / 07:00' (ID 64299).
De reply is geschreven door Paul de Salmiakbal (UserID 19020) op 4-7-2011 0:19.
Euh, misschien is het wel tof voor de niet-PF mensen die wel wat in dat carburateurtopic willen meedelen om dat hier te doen
Ik heb het hele topic een aantal keer doorgelezen en ik vind het best wel fucking interessant
Quote:
wilde even aant het caberateur topic toevoegen
toen kreidler vroeger het werreld record snelheid wou breken
was het plan om een zo heet mogelijke plek te vinden
dit schijbaar omdat de lucht dan beter over hun streamline body zou glijden
ook hadden ze een streepje voor op de rest
namelijk ijsgekoelde inlaat en carberateur
nu weet ik zo snel niet hoeveel effect dit heeft bij een 2 takt
( hoewel ik met de zundapp vroeger als het koud was harder kon dan waneer het warm was)
maar ik weet wel dat bij een 4 takt pro circuit motor
of de pro circuit quads 4 takt beter gezegt
ze afstellingen hebben voor iedere 3 graden verschil dat het buiten is
deze worden via testbank afgesteld en die temp in de ruimte word dan gecontroleerd !
vervolgens hebben ze om de 3 graden een andere afstelling die gebruikt kan worden tijden de race
vermogen verschil tussen 18 en 33 graden schijnt snel 4 tot 5 pk met zich mee te brengen ( met 33 minder pk)
dat wou ik even toevoegen aan het topic
Ik neem aan dat ze bij Zundapp wel wisten wat ze deden bij die wereld record poging. Blijkbaar heb je een hoger vermogen als je je inlaattemp omlaag brengt, wat vrij logisch is aangezien de dichtheid omhoog gaat > meer lucht per volume eenheid > in combinatie met juiste afstelling meer vermogen door grotere boem. MAAR je benzine moet idd wel verdampen wat slecht gaat in koude lucht (hier herhaal ik eig alles wat al in het PF is gezegd
), maar blijkbaar levert een koude inlaattemp meer op dan slecht verdampte benzine een nadeel vormt, als ik er vanuit ga dat ze bij Zundapp wisten wat ze deden.
Verder heb ik er eig weinig aan toe te voegen, alles wat daar staat is al zo'n beetje compleet en alles waar ik aan dacht staat er al in 
DUS NU DISCUSSIËREN HIER STELLETJE SCHAVUITEN
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved