Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 47"' (ID 64236).
De reply is geschreven door BenjaminDG (UserID 13992) op 2-7-2011 13:27.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Aangezien je voor het eerst op de motor rijd zou ik toch fijn de koppeling gebruiken.
Meestal schakelt hij pas lekker door zonder koppeling als je wat hoger in de toerentallen rijd, in de lagere toerentallen gaat het stroever en ga je eerder je bak beschadigen.
En aangezien het je eerste keer is ga je niet volle petoet rijden.
En daarbij omdat je niet op het uiterste rond rijd, zal de slijtage aan de koppeling ook reuze mee vallen.
De koppeling is er echt wel op berekend.
Naar mijn ervaring met de gsxr is dat juist andersom, lagere toerentallen gaat soepel zonder koppeling.
Als ik dan echt goe doorpap dan voel je en hoor je toch een tik wanneer je opschakelt zonder koppeling.
Opschakelen zonder koppeling doe je door je schakelpedaal onder spanning te houden, daarna je gas iets terug geven en dan moet hij zo in de volgende versnelling schieten.
een lagere versnelling doe je zeer subtiel, dus ook je gas iets terug houden maar nu duw je hem zachtjes naar een lagere versnelling ipv echt een korte stoot zoals bij het opschakelen.
Maar dit lijkt me toch niet echt zinvol op een crosser omdat je daar geen tijd voorhebt en de baan ook niet mooi vlak is zoals op een circuit.
Dan denk ik ook dat je hem te bruusk in de versnelling zal trappen, tijdswinst lijkt me ook nogal verwaarloosbaar op zo'n parcour.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved