Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 47"' (ID 64236).
De reply is geschreven door JB1 (UserID 18672) op 18-6-2011 13:06.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
[...]


Een HPI ontsteking is anders dan de conventionele ontsteking. Het verschil zit voornamelijk in het feit dat een HPI ontsteking een binnenrotor is en de conventionele een buitenrotor. Met andere woorden, met een buitenrotor is het vliegwiel groter en draait om de spoelen heen(de buitenkant van de spoelen). Een binnenrotor draait aan de binnenkant van de spoelen, de spoelen zijn dus zichtbaar buiten de rotor(vaak wel in plastic verpakt).
Leuk verhaal, maar de echte vermogenswinst zit nog steeds in de onstekingscurve

Een snellere gasreactie en ik dacht ook meer toeren zijn mogelijk doordat het vliegwiel een stuk minder kan wegen(een binnenrotor bedoel ik dan uiteraard). Een ander voordeel is een instelbare vervroeging. Ik weet niet zeker of je alle HPI's kan programmeren maar dat is een groot voordeel om zo de vervroeging aan te passen aan de karakteristieken van de motor. Een nadeel is wel dat er geen lichtspoel op zit dus voor een straatbrommer niet zo praktisch. Er zijn lichtspoelen verkrijgbaar maar de opbrengst daarvan is minimaal.
Weer leuk bedacht, maar je brengt meer vermogen over naar het achterwiel ipv dat je het in het vliegwiel steekt.
Er is maar 1 aanpasbare HPI en dat is die met een instelbare CDI (Duuuuuur) Die lichtspoel kun je er wel op zetten, krijg je niet veel vermogen uit

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 18-6-2011 om 12:59 uur.




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved