Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'KTM GS250 gekocht!' (ID 9962).
De reply is geschreven door Rudy (UserID 655) op 12-6-2003 8:36.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS80_Racer
Stel nou dat ?k wil gaan crossen.
Ik ben minstens 2 meter 5, en weeg <110 kg.
Kan ik het beste een 250 nemen, of de raad van de plaatselijke dealer opvolgen en meteen een 500 nemen...
Ik weet wat beters;
ik koop gewoon een XR 600
en da's 4t...
Btw; ik denk dat je lekkerder op een 250 rijdt dan op een 125, schijnt dat je bij een 125cc blijft schakelen, en dat je daar nou niet echt op zit te wachten als je aan het rijden bent (je kan nl. niet echt lekker comfortabel ontkoppelen, op/neerschakelen en weer koppelen op de baan).
Maar jah, ook maar gehoord van een kameraad met een kwartliter.
Met een 125 cc moet je zowizo veel schakelen om echt hard te gaan (vind ik juist leuk), Ik vind de 500 persoonlijk nogal lomp en wat ouderwetser, ze trillen b.v. wat meer waardoor je sneller lamme vingers krijgt. Een 250 leverd op zich voldoende vermogen en is handelbaarder en voorzien van betere veren dan van een stnd 500 (al lang niet doorontwikkeld)
De 500 heeft wel 1 voordeel je hoeft er eigenlijk bijna nooit mee te schakelen en het trekt altijd als een soort lier. Je zult er menig vliegtuigmerk mee leren kenenn omdat je nogal vaak naar de lucht zult kijken 
Xr 600 is geen crosser die echt geschikt is voor echte crosscircuits hij is vrij traag en de vering is er niet geschikt om echt mee te springen enz
Marc de Reuver is ook 195 ofzo en gaat ook erg hard op een 125. Voordeel van een relatief lichte maschine rijden is ook nog eens dat je er in verhouding heel hard mee kan gaan (zelfde als ik nu zeg maar in de 80cc mee zou gaan rijden).
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Zijn snelle dingen erg nerveus kan je je lelijk op vergissen bv ineens weely of dwars staan
ook niet te duur mits hij motorisch o.k is.
Heb je hem gekocht zonder te laten lopen?
KTM is duur in onderdelen het beste adres is
lemmens in veldhoven of brouwers ik weet de plaats niet maar staat in alle motorbladen verder veel plezier dat lukt wel op dat beest.
Oudere ktm's zitten technisch gezien niet helemaal super inelkaar (vaag beetje vage problemen).
Onderdelen zijn duur maar of ze veel duurder zijn als van de jappen betwijfel ik me omday je ook gewoon b.v. een vertex zuiger in je ktm kan zetten.
Dit bericht is ge-edit door rudy op 12-6-2003 9:54
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved