Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 47"' (ID 64236).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 25-4-2011 19:38.

als je de poort zomaar 2cm omhoog gaat halen, heeft het inderdaad nadelen.

Maar als je een bepaald toeren bereik wilt halen, dan is het handig als je daar je uitlaattiming op aan doet passen, dus met de hoogte van de uitlaatpoort spelen. (ook de opp van de poort telt daarin mee, maar hoe dat precies zit moet ik eens nakijken)

Bij mijn rd50 had het verhogen van de uitlaatpoort icm de inlaat meer opp geven een gunstig effect, had zowel onder in de toeren als bovenin de toeren meer vermogen.
Dus bij mij had het geen nadelig effect, komt omdat de poorten eerst niet gunstig stonden voor de uitlaat en carburateur wat ik erop had.

Dus het is niet een kwestie van alleen de poorten verhogen en dan gaat hij meer toeren maken.
Maar ook aan je uitlaat, je moet zorgen dat het totaal plaatje bij elkaar klopt.
Zo krijg je het meeste vermogen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved