Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Powervalve' (ID 9876).
De reply is geschreven door YAMAHAFREAK (UserID 1224) op 8-6-2003 11:50.
Het Yamaha Power Valve System werkt als volgt:
In de uitlaatpoort bevindt zich een wals met een 2 gaten. 1 groot gat aan de ene kant en een klein gat aan de andere kant. De wals wordt aangedreven door een servomotor die zn signalen van de CDI krijgt. Als je naar lagere toeren gaat zal de servomotor de powervalve laten draaien en komt het kleine gat voor de uitlaatpoort. Als je naar hogere toeren gaat zal de servomotor de wals zo draaien dat het grote gat voor je uitlaatpoort komt. In combinatie met een goede uitlaat geeft dit een bredere powerband en meer kracht bij lagere toerentallen.
Misschien is een RD250YPVS (1 cilinder=125cc) pas te maken op een RD/DT80LC blok?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved