Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Powervalve' (ID 9876).
De reply is geschreven door Rudy (UserID 655) op 7-6-2003 17:41.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
een powervalve is toch niks anders als een variabele uitlaatpoort?
laag toerental --> uitlaatpoort laag = veel koppel
hoog toerental --> uitlaatpoort hoog = veel toeren + topvermogen
toch?
Idd al hoeft een hoge uitlaatpoort natuurlijk geen garantie te geven op veel vermogen..
hpp betekent idd iets van Honda Power Poort (en zit op cr's tussen 1990 en 1999 ofzo , ik heb iig de laatste met hpp systeem)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
klinkt als scooter constant in de powerband rijden!
al zijn de meeste scoots lelijk ze hebben wel het perfecte systeem door alstijd op het juiste toerental te rijden.
als je dat ook op je schakel zou hebben zou dat wel heel mooi zijn.
maar ik denk niet dat je dat ''ff'' inbouwd
Slaat echt helemaal nergens op
http://ralf.nd4spdwo...at/Rudy/100_1176.AVI
Is filmpje van cr die ik paar weken geleden heb gemaakt. Na een poosje doe ik de powervalve dicht(had hem losgehaald , te bedienen met schroevendraaier -
). Geluidverschil lijkt me wel genoeg zeggen.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK
dus als ik het goed begrijp verplaats je met een powervalve je powerband, dus dan heb je eigelijk het gehele toerengebied veel kracht.. of zit het niet zo?
Komt het opzich wel op neer. Je krijg gewoon een uitlaatpoort die een 4-5mm lager ligt (en dus je timing een 20 graden ofzo zakt). Je uitlaat is natuurlijk nogsteeds gemaakt voor een veel hoger toerental dus perfect lopen zal hij natuurlijk nooit.
Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-6-2003 17:48
Dit bericht is ge-edit door rudy op 7-6-2003 17:53
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved