Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 45"' (ID 62513).
De reply is geschreven door MaXi-PuCh (UserID 20400) op 5-12-2010 12:51.


er kwam een raar geluid uit het blok van mijn MT,
dus maar even gekeken wat het was:
vleigwieldeksel eraf> geen speling, als ik draaide hoorde ik op een bepaald punt een wat schurend geluid. "kut!"
cilinder er af gehaald, en ja hoor, bij de bovenkant van de cilinder, witte (voelbare!) vegen, ook in een straal van 2cm rond mijn uitlaatpoord had ik dit, en ook bij de cilinderhemd een beetje, en precies daar bij het cilinderhemdmiste er een stukje uit de cilinder (?)
toen even naar de zuiger gekeken:
was een stuk uitgebroken, precies waar de drijfstang zit als je de zuiger kanteld (naar boven).
in zuigerveren heb je zon hoekje bij de uiteinden, om om het zuigerveerslotje te vallen, bij de ene veer was dat hoekje er af gebroken, bij de andere veer was gewoon 1,5cm van de zuigerveer weg
en dan nu de zuigerpenclipjes, een 3/4 rondje met uitsteekseltjes zodat je hem met een tang er in en er uit kunt halen, van allebei de clipjes was zo'n uitsteekseltje afgebroken.

bougie was heeeel mooi bruin,
maar wat kan de oorzaak hier van zijn?
ik heb namelijk geen zin dat als ik er een andere cilinder op zet, dat die ook weer warm loopt.

ik heb trouwens ook nooit iets gemerkt van dat hij warmliep ofzo, nooit gehad dat mijn wiel ineens blokkeerde ofzo?!


ik dacht zelf misschien de zuiger verkeerd om, toen heb ik gezocht naar een pijltje, maar er stond alleen "NI" aan de bovenkant (kant van de inlaat), wat betekend dat??

edit: op het carter, en dan zeg maar die ruimtes waardoor het mengsel de cilinder in gaat, daar zaten allemaal krassen, ter breedte van zuigerpenclipjes
dat zat ook daar waar het mengsel van het membraan het carter in gaat.

hij liep nog wel met deze cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 5-12-2010 om 12:56 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved