Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door De Schout (UserID 755) op 29-10-2010 16:37.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


[...]


1,5bar is een vrij ideale cartercompressie voor elke toepassing gebleken.
honda zit aan de 1,3bar dus die mag wel iets omhoog.

Wat je zegt over liever een goede (wat dikkere) pijp die het mengsel omhoog zuigt dan een hoge cartercompressie die het mengsel erin blaast en daarbij meteen de uitlaatpoort inblaast zonder dat de uitlaat het volume heeft om het terug te "persen, dat klopt helemaal.
Dat is echter pas het geval bij extreem hoge cartercompressies waar men vroeger mee experimenteerde (de tijd van de 18 versnellings apparaten met vlijmscherpe powerband door die hoge cartercomp.)
Dus 1,5 is een mooie doelstelling in dit geval.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-10-2010 om 16:29 uur.


die 1.35 voor welk blok gaat dat op, en dan icm welke cilinderinhoud?



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved