Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door Tobias Verhoef (UserID 16418) op 29-10-2010 7:39.
Jullie zijn zo leuk bezig dat een carb 10 tot 15 % kleiner moet zijn als het inlaat oppervlak maar dat is niet meer zo. De rede was dat het werd aangehouden omdat de carbs vroeger slechter waren.

De gasnaald valt in een gat ben de naam even kwijt
En een stuk van dat buisje steekt de carb in zoals je ziet op het plaatje.
Bij oude carbs was dit veel korter waardoor er met lage luchtsnelheid bijna geen benzine word aagezogen omdat bij de wand van de carb de luchtsnelheid 0 is. Dus dat is opgelost door dat buisje langer te maken zodat hij in een hogere luchtsnelheid staat waardoor de benzine beter wordt omhoog gezogen.
Ik heb deze wijsheid van een gast die compleet gestoord is maar niet normaal veel weet over carbs/tuning.
Hij had ook nog iets over dat aan de achterkant van de carb een gat zat die zo naar de gasnaald buis loopt om het aanzuigen makkelijker te maken ofzo maar dat weet ik niet helemaal meer
Die gast vindt dat granbell boek niks omdat het heel erg verouderd is zegt hij. En daar vindt ik wel dat hij gelijk heeft.
Vanmiddag komt er nog meer
Moet even eten en naar stage.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved