Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 45"' (ID 62513).
De reply is geschreven door gradusss (UserID 21843) op 13-10-2010 20:38.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
wat moet ik doen om mn puch cilinder te tunen?
ik heb een frees, vijlen en misschien ook wel een dremel tot mijn beschikking.
de cilinder is een 70cc airsal, dus denk niet dat er veel aan te tunen valt, maar zelf dagt ik de spoelpoorten op het carter uitfrezen en uitlaatpoort bewerken.
wie kan mij duidelijke info geven hoe en wat ik het beste kan doen?
gr,
echt veel zou ik er niet aan doen als je het niet eerder hebt gedaan.
kijken of je spoelkanalen netjes op je carter aansluiten zonder randen enzo, het zelfde geldt voor je inlaatspruitstuk.
poortmapje van je cilinder maken, timingen uitrekenen en dan kijken of daar nog wat aan verbeterd kan worden.
kop aanpassen als je nog een 50 kop gebruikt, squish meten en evt aanpassen als er teveel ruimte is.
timing zou ongeveer het volgende zijn:
uitlaat 170 graden
spoelpoorten 122 graden
inlaat 156 graden
blowdown is dan 24 graden
inlaat poort kun je maximaal 3cm breed maken (dus gemeten op de poortmap)
Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 13-10-2010 om 20:48 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved