Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 45"' (ID 62513).
De reply is geschreven door gradusss (UserID 21843) op 12-10-2010 22:48.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]
kijk hier eens ff: http://www.formicola....php?paginaid=116156
ik heb die link eens bekeken, en kan niet anders zeggen dat ik het maar een vaag verhaal vind.
met name het stuk over hoeveel cc bij welk gewicht...
d'r zijn andere dingen van belang:
het budget, hoeveel mag ie kosten bij aanschaf, en hoeveel kun je aan onderhoud/opknappen uitgeven.
hoe lang ben je, soms is een 80cc met grote wielen net ff geschikter voor iemand dan een 125.
hoeveel ervaring heb je, vaak is is een 250 of zelfs een 500 makkelijker om mee te beginnen dan een 125, hoe raar het voor sommige mensen ook klinkt. en een 125 kost vaak gebruikt meer dan wat groters. veel prijsverschil tussen een crosser uit 88 of 98 is er niet echt. en laat alles onder de 1000 euro maar staan daar heb je alleen ellende van want die zijn ramgaar. nieuwe zuiger en cilinder nodig? dan is het geld zo op.
(ik begon op mn 12e met een kx60 met een 80cc honda blok. zodra de powerband begon kon je er nauwelijks op blijven zitten.een maand later een cr 125 en 3 weken daarna een rm400 en dat was stukken relaxter rijden, ik reed VEEL sneller dan met die 125 omdat hij veel beter controleerbaar was, niet zo'n smalle powerband en je dus niet lam hoefde te schakelen om mee te komen of bang te zijn dat je constant achterover ging. daarna heb ik nog vanalles gereden maar 125 waren altijd alleen maar vervelend om te rijden.)
4-takt crossers waren pas betaalbaar toen ik er mee stopte dus daar heb ik dan weer geen ervaring mee.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved