Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 44"' (ID 61849).
De reply is geschreven door Maeddy (UserID 18011) op 25-8-2010 18:21.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
daar bedoelen ze dat de 2 krukassen zegmaar op 180 graden van mekaar staan.
in de oude 500cc gp motoren gebruikten ze het bigbang principe ( is nu weer door yamaha op de nieuwe r1 gezet ) die had een 360 graden ontsteking. oftewel allebei de zuigers hebben hun arbeid op het zelfde tijdstip. dit zorgde voor minder stres op het achterwiel en meer koppel
Volgens mij is big bang hetzelfde als crossplane technology. Arbeid verschilt dan juist van tijdstip. Dus 270-180-90-180 ofzo. Dat geeft dan inderdaad minder stress op het achterwiel, en meer koppel. Niet dat er vier cilinders tegelijk arbeidsslag hebben.
Of heb ik je verkeerd begrepen?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved