Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 44"' (ID 61849).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 23-6-2010 21:40.

Ik heb een vraagje met de dt175 van mij.
Het nippel'tje aan de olietank was niet goed meer, nu had ik deze vervangen.
Uiteraard heb ik toen het olie systeem losgehad en de olie eruit laten lopen (ik heb ook het blok eruit gehad)

Maargoed, alles weer aangsloten oliepomp ontlucht.
Zat nu een klein beetje lucht in de slang die naar de carburateur loopt (had hem wel al bijna gevult gekregen), maar na de straat uit gereden te hebben was de lucht eruit en dacht ik dat alles goed was.

Na een tijdje rijden kom ik weer thuis en staat de slang die naar de carburateur gaat weer half leeg?

Weer los gehaald slang vervangen (was al erg hard geworden , misschien dichte hij niet meer goed af) weer aangesloten en gevult.
Maar nu ging ik rijden en zag ik dat onder het rijden de carburateur benzine mengsel in de olieslang pompt?

Als je niet veel toeren maakt blijft de slang vol, maar als je wat meer toeren maakt pompt de carburateur benzine in de olie toevoer slang en gaat hij half leeg staan als je stop staat.
En toen ik weer thuis was was stond de slang weer half leeg.

Aangezien de cilinder net is opgeboord vind ik dit niet handig.
Voor de zekerheid tank ik morgen gewoon mengsmering, maar ik wilde de oliepomp wel gewoon weer aan de gang hebben.
Aangezien hij het altijd goed heeft gedaan, alleen nu die lang stil heeft gestaan is die aan het kloten.

Iemand een idee, of morgen de oliepomp even eraf trekken?
Al loopt de olie volgens mij wel gewoon door aangezien de olie in de olietank wel zakt (nee is niet lek)

Ik heb hem vandaag ook afgestelt volgens de werkplaatshandboek voorschriften.

De olieslang zit aan de carburateur aangesloten, dus niet op het spruitstuk ofzo.

Alvast bedankt.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-6-2010 om 21:47 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved