Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 13-6-2010 18:20.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
hmm ff niet aan gedacht dat je daar een paar gaten achterlangs hebt gemaakt.

ff paar puntjes, waar bell het over 10 tot 15% meer oppervlakte dan de carb heeft, heeft hij het volgens mij alleen over het stuk van de carb tot aan het membraan. het stuk erna zegt hij niets over volgens mij?

en je inlaat timing, is die niet gewoon 360 graden door die poort naar je carter en nu ook je aux poorten?


welke kant je nu op moet ik durf het niet te zeggen.

na het stuk van bell nogeens gelezen te hebben zou ik zelf iets totaal anders doen dan wat jij nu gedaan hebt/aan het doen bent.

poort naar het carter dicht frotten met vloeibaar metaal, net als je aux-poorten , inlaat oppervlak vergroten naar idd iets van 10 tot 15% meer dan carb (dan alleen de sleuven) en een std mbx zuiger monteren en de inlaat sleuven voor iets van 200 graden laten openen door deze beetje in te korten.

of even een spacer maken zonder de poort naar je carter, dat scheelt je een hoop gerommel met vloeibaar metaal. dan zou je ook vrij makkelijk het verschil kunnen testen.



edit: waar zit ik met m'n verstand? om dat laatste te kunnen doen bij een honda cilinder moet je hem wel heeel grondig verbouwen.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 13-6-2010 om 12:21 uur.


Mhh ik wist niet precies wat ze er mee bedoelde, misschien was het ook meer gericht op de inlaat van het rotterende gedeelte?

Klopt inderdaad, dacht ik naderhand ook aan dat die poorten constant open staan.
Had ik geen rekeningen mee gehouden.

Dat is inderdaad wel een hele radicale wending.

Ach anders wordt het gewoon eens testen, als ik nu eens een keer'tje wel optijd begin kan dat wel.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
opzich denk ik dus dat de inlaat van die honda cilinder wel groot genoeg is.
ik zit normaal ook nooit zo aan een inlaat te vergroten en te doen.
waarom maak je de spoelpoorten niet op een andere hoek.
dat helpt ook nog wel eens in de prestaties.

heb je trouwens fluitpoorten in je cilinder zitten?
zo niet dan kun je die er ook nog inmaken.
maar dan niet zoals de derbi's het hebben maar van helemaal van boven naar beneden (dus dezelfde lengte als je uitlaatpoort zelf.
ooit eens bij een honda cilinder gedaan van mijn neefje.
voordelen daarvan:
je kon de uitlaatpoort breder maken

maar op de foto's wat eerder is gepost zou je ook gewoon de inlaatzelf bovenaan iets verbreden kunnen zoals (de schout) nog heeft gepost.

gr peter


Mhh tsja zit inderdaad al een beste vlinder in, nog groter maken lijkt me geen effect geven, aangezien dit waarschijnlijk toch niet in de uitlaatschacht kwijt kunt.

Naar de inlaat hoeken, wordt later nog gekeken dat is was ik nog van plan.
Maar alles op zijn tijd.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


dit is al een vlinderpoort cilinder. fluiters erbij lijkt me niet echt veel meerwaarde hebben en is ook niet mogelijk ivm koelwater wat je dan tegen gaat komen.

het zou toch wel eens kunnen dat de inlaat te klein aan het worden is hoor. kenny rijd nu met een 30mm carb geloof ik? en deze cilinder heeft de zelfde inlaatpoorten als de ge2, die ontworpen is om met een 16mm te lopen. is het nog even de vraag of de 50 een afgeleidde is van de 80 of andersom, maar dan is het alsnog maar ontworpen voor een 18mm carbje.




Precies wat ik ook dacht, ik wilde eigenlijk volgend jaar met een 34mm keihin gaan rijden/ testen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ja oke dat wist ik niet weet ik dat ook weer.

mare over de carberateur gesproken kun je wel eens gelijk in hebben.
maar als ik mijn papierwerk eens bekijk en heb gelezen zeggen ze ook wel vaak dat het beter is om dan een kleinere carberateur weer te nemen dan dat je de cilinder moet gaan aanpassen op de grote bijv 30mm carberateur.
terwijl je er dan haast geen winste mee uithaald.

ik denk zelf dat de spoelpoorten onder een andere hoek gemaakt kunnen worden.

opzich met een 80cc cilinder zou ik zelf niet hoger gaan dan een 24mm carberateur maar dat zijn mijn ervaringen.
het loopt altijd veel lekkerder dan een te grote carberateur.
hij komt dan bij mij ook altijd beter in de hogere toeren.

bij 50cc ga ik nooit groter dan 21/22mm en het klinkt mischien stom maar ik rijd soms nog liever met een 16mm dan met een 21/22mm omdat het fijner rijd.

het heb ze voor en nadelen hea

maar als je het voor de sprint bekijkt dan zou een grote carberateur voor meer koppel moeten zorgen lijkt mij dus dan is het net waar je dan voor kiest.



grotere carburateur geeft een kleinere maar krachtigere powerband en het maar even zo kort door de bocht te zeggen.
grotere carburateur doet hij het iets slechter onderin en het door een bocht wegtrekken.
Maar gelukkig heb ik geen bochten en wordt hij bij de start toch wel opgejenst in de toeren.

Voor de rest had ik ook geen problemen dat hij niet fatsoenlijk op toeren kwam hoor.

Voor straat gebruik is een ander verhaal, maarja daar is het ding niet voor bedoeld.

Of er iets aan de hoeken kan worden gewijzigd, moet ik nog kijken aangezien ik geen spul heb om gietsels van de kanalen te maken.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved