Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door yamahadt1986 (UserID 14353) op 13-6-2010 14:56.

ja oke dat wist ik niet weet ik dat ook weer.

mare over de carberateur gesproken kun je wel eens gelijk in hebben.
maar als ik mijn papierwerk eens bekijk en heb gelezen zeggen ze ook wel vaak dat het beter is om dan een kleinere carberateur weer te nemen dan dat je de cilinder moet gaan aanpassen op de grote bijv 30mm carberateur.
terwijl je er dan haast geen winste mee uithaald.

ik denk zelf dat de spoelpoorten onder een andere hoek gemaakt kunnen worden.

opzich met een 80cc cilinder zou ik zelf niet hoger gaan dan een 24mm carberateur maar dat zijn mijn ervaringen.
het loopt altijd veel lekkerder dan een te grote carberateur.
hij komt dan bij mij ook altijd beter in de hogere toeren.

bij 50cc ga ik nooit groter dan 21/22mm en het klinkt mischien stom maar ik rijd soms nog liever met een 16mm dan met een 21/22mm omdat het fijner rijd.

het heb ze voor en nadelen hea

maar als je het voor de sprint bekijkt dan zou een grote carberateur voor meer koppel moeten zorgen lijkt mij dus dan is het net waar je dan voor kiest.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved