Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door De Schout (UserID 755) op 13-6-2010 14:48.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
opzich denk ik dus dat de inlaat van die honda cilinder wel groot genoeg is.
ik zit normaal ook nooit zo aan een inlaat te vergroten en te doen.
waarom maak je de spoelpoorten niet op een andere hoek.
dat helpt ook nog wel eens in de prestaties.

heb je trouwens fluitpoorten in je cilinder zitten?
zo niet dan kun je die er ook nog inmaken.
maar dan niet zoals de derbi's het hebben maar van helemaal van boven naar beneden (dus dezelfde lengte als je uitlaatpoort zelf.
ooit eens bij een honda cilinder gedaan van mijn neefje.
voordelen daarvan:
je kon de uitlaatpoort breder maken

maar op de foto's wat eerder is gepost zou je ook gewoon de inlaatzelf bovenaan iets verbreden kunnen zoals (de schout) nog heeft gepost.

gr peter


dit is al een vlinderpoort cilinder. fluiters erbij lijkt me niet echt veel meerwaarde hebben en is ook niet mogelijk ivm koelwater wat je dan tegen gaat komen.

het zou toch wel eens kunnen dat de inlaat te klein aan het worden is hoor. kenny rijd nu met een 30mm carb geloof ik? en deze cilinder heeft de zelfde inlaatpoorten als de ge2, die ontworpen is om met een 16mm te lopen. is het nog even de vraag of de 50 een afgeleidde is van de 80 of andersom, maar dan is het alsnog maar ontworpen voor een 18mm carbje.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved