Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'NS1 cillinder op MTX-R2 blok' (ID 61605).
De reply is geschreven door Voetentje (UserID 17124) op 15-5-2010 23:17.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als het hemd van de mtx cilinder inderdaad ook dik is is dat geen probleem.
Dan moet het passen.
Boring van ns1 is 47mm origineel en een zuiger met een pen 13 , dat is vervelend , want die zijn wel lastig te vinden (voor een leuke prijs).
Maar dat is geen probleem gewoon opboren naar standaard mbx/mtx maat (49.5mm) en dan heb je zat keuze. 
Maar als je nu een standaard mtx cilinder hebt, hoef je geen ns1 cilinder te hebben, mtx cilinder kun je voor straat gebruik ook prima aanpassen (mbx ook gewoon).
De verkoper van het blok (http://link.marktplaats.nl/346800305) waar ik geïnteresseerd in ben vertelde mij dat hier een Honda MTX-r2 cilinder op paste maar dat deze niet op een normaal MBX of MTX-r1 blok zou passen. Wel zou dan een normale MBX cilinder op dit weer blok passen.
Aangezien er toch geen cilinder bij het blok zit moet ik er toch een gaan kopen, meteen een NS1 cilinder halen lijkt me dan goedkoper als eerst een MBX 80 cilinder te gaan halen en die te laten tunen (kan ik zelf niet.
Over de zuiger maat, als ik de cilinder dan op zou laten boren naar 49.5mm verneuk ik dan niet de timingen van de cilinder? Of maakt dit niks uit?
En heeft een MBX/NSR/MTX blok niet pen 12? Dus zou het ook daar voor handig zijn, ander moet ik 47mm zuigers gaan zoeken met pen 13.
En als we het dan toch over zuigers hebben zou dit dan een beetje een goede zijn?:
http://www.josdijkma...d&productId=7077
Heb zelf met DMP zuigers geen ervaring. Ik weet niet of Vertex zuigers in 49.5mm levert anders zou ik daar liever voor gaan.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Ontsteking past wel, vliegwiel past ook
Grondplaat is best wel anders.. de bouten komen wel overeen waarmee je de grondplaat vast zet maar daar houd het op..
het is flink vijlen om de grondplaat passend te maken, ook je carter maak je een aantal gram lichter
dan past ie
lopen doet ie wel met normale MT CDI maar een NS1 CDI loopt beter
Ontsteking kan later ook pas komen natuurlijk dus dat is nog even kijken. Maar maakt het zoveel verschil met met een NS1 CDI en ontsteking? En ligt dat verschil dan aan de ontsteking of aan de CDI?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
Zal er een NS-1 krukas in passen?
Ik heb nog veel onderdelen van een NS-1 motorblok liggen,
ontstekingen, krukas etc.
Ontsteking is volgens mij ook anders van een ns1.. maar of je dezelfde ontsteking kunt gebruiken weet ik niet.
Als je geintresseerd in bent hoor ik het wel =)!
Neem wel contact met je op als ik iets zoek.
EDIT:
Ik bedenk me nu net dat ik natuurlijk ook een cilinder kop nodig heb.
Ik kan natuurlijk een NS1 cilinder kop kopen maar aangezien de cilinder toch opgeboort moet worden naar 49.5mm is het dan niet slimmer om een MBX80 cilinder kop te nemem? Komt uberhaubt wel de afstand tussen de blok pennen wel overeen?
Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 15-5-2010 om 23:47 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved