Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'Project Nsr Sprinter.' (ID 45559).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 14-5-2010 12:57.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
en? en? en?
is niks geworden.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
heb je em kapot gemaakt
Zeker wel.
Mijn verhaaltje dan maar.
Gisteren waren we wat laat vertrokken , 6:30, maar waren gelukkig wel nog optijd daar.
Toen we binnen kwamen reed ik ons meteen vast met de auto.
Maar door behulpzame mensen kwam dat weer helemaal goed.
Naderhand plekje uit gezocht, kregen we ook nog goede hulp van Keiji om alles uit te laden en op te bouwen.

Daarna na de keuring gegaan.

3 sec later was hij goed gekeurd.


Er moest nog wat gesleuteld worden

Opstellen voor de start, met 2 takt walm.

En maar wachten.

De ondergrond om naar de start te komen

Sommige mensen losten dit zo op

nog meer wachten

En ja eindelijk mochten we dan weer iets verder.


Mijn vader ging eerder als mij, jammer genoeg moest hij de eerste run alleen starten.
Mijn eerste run tegen de mertrakit pro-stocker

Ik had nog geen idee verder hoe de brommer zou rijden, ook de koppeling was wat vreemd (avond van te voren een andere hendel erop gezet omdat de oude door midden brak
).
Maarja dan sta je daar en probeer je maar het beste van te maken.
Tot mijn verbazing, had ik eens een keertje een redelijke start (reactie tijd was 0.198 vorig jaar 0.3).
En bleef de eerste paar meters geloof ik ook nog wel in de buurt van de tegenstander.
Maar toen in de 2 of de 3 (weet ik als niet meer) begon hij vreselijk te sputteren en toen was het toch al verkeken.
Dus koppeling in en maar de halve baan in de vrij uit laten rollen.
een teleurstelling dus, omdat hij thuis toch wel een stuk beter liep (ook een klein beetje stotteren maar niet zo extreem)
Dus een tijd van 11 nogwat sec en 49 km/h
De twv van mijn vader bleek toch wat zwaar, hij had een ander tandwiel mee genomen , maar daarvan kwamen de gaatjes in het plaatje niet overeen.
Gelukkig mochten we een tandwiel lenen van Sietse!
Dat was erg fijn.
Moest er weer gesleuteld worden.

Op een gegeven moment een hoop volk om de brommers.
Naar mijn weten gaven we niks gratis weg.


Vol goede moed naar de 2 de run, met nu in gedachten om bij die van mij eerder te schakelen en met het gas dicht tussen de versnellingen.
Mijn vader moest weer eerder als mij en tegen de 4 takker.
filmpie: http://www.youtube.com/watch?v=rjmHsG6FH7Y
Die van papa liep al beter als de eerste run, maar toch nog net niet zo snel als voor gaande jaren, ik denk dat het vooral aan de gebrek van tijd heeft gelegen en niet goed afgesteld is kunnen worden.
Want hij liep wel veel beter in de toeren als voorgaande jaren.
Een tijd van 9.3 sec.
Ook hoorde Sietse dat de koppeling wat slipten (wel een goed teken , want dat had hij nog nooit last van gehad)
Daar na moest ik weer starten, ook de tip van Sietse aangenomen om eerst een kleine burnout te maken zodat de motor wat door kon spoelen.
filmpie: http://www.youtube.c...&feature=channel
De start ging weer lekker naar mijn gevoel en begon uit te lopen op de tegenstander, maar toen begon hij weer te sputteren en moeilijk te doen. (als je goed luistert hoor je dit ook net voor het einde op het filmpje)
En viel die weer helemaal terug en werd ik ingehaald door de tegenstander.
Omdat het de laatste run was, gewoon weer verder geschakeld en begon ik naar mijn gevoel weer een klein beetje in te lopen (kan het ook mis hebben)
Maar toen gebeurde het, zo'n 25 meter ofzo voor de start blokkeerde het achterwiel, dus ik denk dat het een vast/warm loper was.
Mijn gezicht als de dure zuiger net naar de flisten is geholpen

Kan er gelukkig nog om lachen. 
(al baalden ik 20sec ervoor wel flink.
)
Al met al eindigde de dag dus in 9.6 sec (3 tiende langzamer als vorig jaar) en 72 km/h op de eindstreep.
Maargoed voor de rest was het zeker geslaagd en heb me net als vorig jaar zeer goed vermaakt.
De brommer reed de kleine meters vanaf de start zeker lekker, het was echt een makkelijke brommer geworden.
Beetje gas , koppeling in 1 keer laten en je ging rustig op weg.
Weet nu ook wel dat er wel wat potentie in de setup combinatie zit.
Dus volgend jaar beter en dadelijk eens de schade opnemen.
Zo nog 2 foto's hoe ze bij jubbega erbij stonden en dan houd ik het voor nu weer voor gezien.
(vanavond de foto's en filmpje's laden van de andere rijder, al zijn er dat helaas niet zo veel)


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-5-2010 om 13:01 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved