Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 42"' (ID 60506).
De reply is geschreven door Derbi-Olaf (UserID 13836) op 29-3-2010 17:31.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
Ik heb mijn brommer nu weer in elkaar zitten, ik heb alleen gekeken of hij liep met die onsteking, dat deed hij om half twaalf savonds. Dus toen heb ik de kuip er weer op gemonteerd etc. Toen kwam ik er de volgende dag achter dat ik geen licht had. Ik heb wel een vage foto van de ontsteking die ik gemaakt heb tijdens het reviseren. Misschien heb je daar wat aan. Ik zal dan wel even markeren wat kapot was.
afbeelding
Hier gaat het om.
Rood: bovenkant connector iets beschadigd. Draadjes zitten nog wel gescheiden zo ver ik het kan bekijken.
Blauw: Weekijzer aan de bovenkant van twee spoelen een klein beetje vervormd. Ik heb dat even gescheiden van elkaar, en netjes gemaakt.
Geel: Contactpunt ontsteking was los, dat heb ik gesoldeerd.
Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 29-3-2010 om 16:24 uur.
heeft je vliegwiel lang tegen je spoelen aangelopen ?
zoja, dan is de kans groot dat er kopersluiting opgetreden is.
door de warmte kan de blanke laklaag af je spoelen zijn geborreld en er als het ware een soort "kortsluiting" ontstaan zijn.
resultaat : als je spoel origineel bijvoorbeeld 60 wikkelingen heeft kan het zijn dat 'ie nu maar door 30 wikkelingengen geleid.=> lagere spanning
Oplossing:
-ofwel nieuwe stator kopen
-ofwel spoelen opnieuw wikkelen
-ofwel je brommer zo opvoeren dat 'ie 2 keer zoveel toeren draait.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-3-2010 om 17:33 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved