Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 42"' (ID 60506).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 4-3-2010 20:21.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
de benzine verdampt toch zoiezo niet? het wordt toch verneveld ?
benzine verdampt wel degelijk hoor
vloeibare benzine kan zelfs niet eens branden, dus moet het wel verdampen.
Het vernevelen vergroot het oppervlak van de vloeistof zodat het sneller verdampt.
De reden dat een motor koud slechter loopt komt omdat een deel van de brandstof neerslaat op de wanden van het inlaattraject.
Ook zijn idd de materialen nog niet op temperatuur en daardoor de spelingen niet helemaal lekker voor optimale prestatie. Vrijwel alles in het blok is gemaakt voor juist die bedrijfstemperatuur. Alles erboven of eronder heeft een nadelig effect.
Dat de sproeier anders zou moeten zijn bij koude lucht is wel deels waar, maar met koudere lucht ontstaat er ook meer onderdruk waardoor de carb toch al meer brandstof geeft.
Luchtschroef op de carb is juist voor dat soort dingetjes en het is allemaal vrij marginaal en zal niet heel veel schelen qua sproeiermaat.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved