Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Honda cilinders (info)' (ID 52687).
De reply is geschreven door tvmierlo (UserID 15421) op 17-2-2010 21:00.
wat ik vergeten ben te vermelden bij mijn aangepaste cilinder is dat ik de zuiger aan de kant van de spoelpoorten en boosterpoort ik dacht 1mm afgevijld had. Maar dit kan ook 0,5mm of 1,5mm zijn. Maar ik denk 1mm. Loopt echt goed naar mijn mening. 80 echte kilometers per uur met 18mm keihin, 6-bak en twv 15-50, +/- 10cm ingekorte bos-uitlaat. Maakt dan wel overtoeren. Kan dus wel harder, maar is voor mij niet nodig, nu kan ik ook nog een zandpad pakken met 65 a 70km/uur.
Ik weet dus niet alles helemaal zeker, bij het aanpassen van een cilinder moet je niet alles letterlijk van een ander overnemen, alle kleine verschillen zorgen voor een compleet andere motor. Doe de aanpassingen met verstand en nooit in 1 keer te veel. Probeer het eerst eventueel met een paar extra voetpakkingen of een aluminium ophoogplaat die je zelf maakt. Compressie gaat wel wat achteruit, maar je weet dan wel of je te ver gaat of niet.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved