Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Carburateur en mengsel temperatuur ' (ID 60190).
De reply is geschreven door PRO TUNING (UserID 2914) op 18-1-2010 14:19.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
Ik denk dat je toch onderscheid moet gaan maken tussen de omgevingstemperatuur en de temperatuur in je inlaat.

het uitrekenen van de ideale inlaattemperatuur is op zich nog te doen, kwestie van zoeken naar wat gegevens:

benzine heeft een kooktraject van 20 tot 150 graden, optimaal is dus om die benzine te verwarmen tot boven 150 graden.

dan moet je je lucht zo koud mogelijk hebben, dus liefst -50. dan is de lucht ook meteen een stuk droger.

optimaal zou dan dus zijn om op de noordpool te rijden, en je benzine via de uitlaat te verwarmen tot 150 graden (of iig iets wat er zo dicht mogelijk bij komt) en de benzine dan gasvormig te injecteren in je cilinderkop. maar gasvormig injecteren gaat weer niet. dus dan moet je de verhitte benzinedamp vlak voor je inlaat mengen met je inlaatlucht.

probleem dan is weer dat de benzine waarschijnlijk weer wil gaan condenseren.


Waarom bewaart men de benzine in de racerij dan in de vriezer ?



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved