Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Carburateur en mengsel temperatuur ' (ID 60190).
De reply is geschreven door Leen (UserID 2858) op 17-1-2010 17:52.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II

Dat is dus eigenlijk de limiet van waaruit je moet werken. Ik denk dat volume meer van invloed is tijdens de compressieslag dan initiele inlaatluchttemperatuur. Koudere temperatuur betekent echter wel meer luchtmassa dus dat werkt weer extra door tijdens de compressie. Dat betekent dan dus dat als je kouder gaat met je inlaatlucht, je zelfs eerder detonatie zal krijgen tijdens de compressie (maar dat weet ik niet zeker )



Dat denk ik eerlijk gezegd ook wel.

Heel wat anders:
Aan boord stellen we de spoellucht af rond de 45 graden, dan ontbranden ze het lekkerst, en krijg je geen condens in de spoelluchtruimtes.

Ik heb wel eens getest met die karretjes, als ik de spoellucht op 30 graden zet, dan hebben ze 2mm meer heugelstand met dezelfde belasting, dat is een behoorlijke toename van inspuiting.

Maar dan hebben we het over 2 takt diesels van 3000pk...


Dit bericht is gewijzigd door Leen op 17-1-2010 om 17:53 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 17-1-2010 om 17:56 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved