Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Carburateur en mengsel temperatuur ' (ID 60190).
De reply is geschreven door Leen (UserID 2858) op 17-1-2010 14:42.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
nja, leen zegt al wat ik in mn gedachte had, enigste wat ik nog toe te voegen heb is wat vaders mij laatste heeft verteld.

Op een circuit is uit praktijk gebleken dat de beste temperatuur voor de machine, maar ook de rijder plusminus 18graden Celsius is, bij ~18graden wordt dus de snelste tijd neergezet.

als het kouder is kan je de machine meer vermogen laten draaien en dergelijke, maar dan blijkt het moeilijker om dat apparaat dat gewonnen vermogen op de weg te laten zetten en te benutten, zelfde verhaal voor het bochten gedrag, het wordt allemaal minder, ga je nog kouder, wordt het voor de rijder ook moeilijker om dezelfde tijd neer te zetten.

wat betreft dat vermogen en benutten, zodra het kouder wordt, word(t?) de lucht dikker waardoor je gewoon meer weerstand krijgt erdoor ik geloofde dit niet, maar dit is gewoon zo verder worden je banden enzo ook minder soepel, dito voor je frame en shizzle.

verder ben ik mn eigen verhaal even kwijt dus zal ik later wel wat bijtikken




dat de lucht in de winter zwaarder is merk je goed ja.

draai zomers je raam maar eens open bij 120l en doe dat swinters nog eens.

zomers voel je een briesje, swinters waait je hoofd eraf.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved