Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'wat is hier aan de hand (foto's)?' (ID 59824).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 6-12-2009 22:10.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
ze gaan 0.35 milimeter open, dit heb ik gemeten met een voelermaatje.
er staan 2 merktekens op het vliegwiel, een met 0 -> BDP
en een A -> voorontsteking (denk ik)
er staan dus 2 tekens
ik heb nu met een vloeitje ertussen, en als er punt A wordt bereikt 'schiet' het vloeitje eruit.
oke dat ga ik doen, maar wat moet ik dan precies aan dat tin zien, hoe herken ik of het daaraan ligt?
moet ik andere benzine tanken?
moet ik een koudere bougie?
wat moet ik doen als ik zuiger-kop speling heb en de squish niet goed is?
ja klopt, heb er ook niet mee gereden, pas dit weekend uit elkaar gehaald, voordat ik hem uit elkaar haalde reed hij nog wel.
en wat is er met die bovenste zuigerveer gebeurd?
Zuiger-kop speling moet tussen de 0,5 en 1mm liggen.
Maar mooi is het als het tussen de 0,6 en 0,8 ligt.
Je moet dus kijken of de zuiger-kop speling NIET kleiner wordt richting het midden van het cilinder.
Dus is hij bijv 0,7 aan de rand van de cilinder en 0,6 richting het midden van de cilinder, dan zit het fout.
De ontsteking heb je volgens mij wel netjes afgesteld, en hittegraad 7 - 8 zou ook netjes moeten zijn.
(kouder als 8 moet je zeker niet! hoe hoger het getal hoe kouder de bougie)
Als jij goede nieuwe euro95 hebt getankt en dit 1:40 tot 1:50 heb gesmeerd met 2takt olie dan denk ik dat het daar niet aan ligt.
(vertel dus even precies wat je hebt gebruikt)
Overigens kan het best zo zijn dat die Minarelli P4 blokjes een hoge compressie hadden en ontworpen waren voor dus een hoger octaangehalte, dat zou dus problemen kunnen hebben gegeven met euro95.
Dit denk ik overigens niet, maar kan het niet garanderen aangezien ik nooit zoon blokje heb gehad, je doet er dus verstandig aan de inhoud van de kop dus precies te gaan meten en hier te vertellen, dan is al snel af te leiden of het hier om een te hoge compressieverhouding gaat.
Ook is het verstandig even de uitlaattiming te meten, aangezien dit invloed heeft op de gecorrigeerde compressieverhouding (hou rekening met deckheigth met meten!)
En de afstelling, tjah als die te arm is geweest, dan is dat ook een factor geweest.
Hoe liep de brommer? nog bwooaaapen of stotteren ergens?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
kop en voetpakking waren net nieuw, dus dat zal het niet zijn.
wat me wel opviel was dat er rook uit het spruistuk kwam als ik een stukje gereden had.
wat zijn gloeiende verbrandigsresten dan in dit geval, en wat is er aan te doen?
arme afstelling mogelijk, kleine carburateur (14mm) ipv 19mm (origineel)
kan ik dam het beste euro 98 tanken? waarom doet niet iedereen dat voor de zekerheid (duurder?)
gr
Een hoger octaangehalte heeft een lagere verbrandingssnelheid tot gevolg, en dus moet je octaangehalte zo hoog zijn als nodig is, maar niet meer.
Deze setup is gewoon met een 14mm carb en met een 19mm goed af te stellen, en het is dus niet zo dat hij met een kleinere carburateur armer staat.
Heb jij dus de 19mm carb wel goed afgesteld!?
En heb je verder nog aan de poorten van de cilinder lopen veilen? bij een zuigergestuurde cilinder kan het verneuken van de timingen/breedtes het gevolg hebben dat uitlaatgassen en mengsel de inlaat uit komt.
Is de zuigerkop vervormd/gesmolten (ofwel boller geworden) tov zijn normale vorm? (wat ik nog nooit heb gezien oid, maar de foto's geven een raar beeld)
Ik denk op het moment dat de bolling van de zuiger gewoon niet bij de kop paste.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-12-2009 om 22:23 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved