Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'wat is hier aan de hand (foto's)?' (ID 59824).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 6-12-2009 21:38.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
de ontsteking staat goed afgesteld, op het vliegwiel staat aangegeven wanneer de contactpunten moeten opennen (voorontsteking)
De timing klopt niet als ze te ver openen.
Dus hoever openen de contactpunten maximaal?
En dat merkteken staat daar een letter bij?
heb je meerdere merktekens?
Het kan namelijk ook zijn dat de contactpunten dan compleet geopend moeten zijn.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
maar dat detonatie blijft voor mij een vreemd verhaal, ik heb het hele artikel gelezen. maar wat moet ik nou doen om dit probleem op te lossen?
Antwoord geven op de vragen die ik stel om de oorzaak te achterhalen.
Zo kun je zelf bedenken dat je het spul weer moet monteren en dan alsnog even de zuiger-kop speling moet meten en daarmee ook de hoek van de squishband tov de zuiger nakijken.
Dus zooitje monteren zonder bougie en met een stukje tin van circa 1,5mm dik op de zuigerkop geplakt in een rechte lijn van het ene uiteinde naar het andere uiteinde (even op een plek waar de detonatieschade het minst is)
En dan daarna zonder bougie de motor tornen (bijv door een paar keer te kicken in zijn versnelling een aantal stappen te rennen of met een boormachine op het vliegwiel)
Ook een te arme afstelling heeft invloed op de kans op detonatie, en dus moet je jezelf afvragen of hij niet te arm stond.
Verder had je zelf al een tikkende zuiger/cilinder opgemerkt in hogere toeren en heb je het dus zelf niet op tijd opgelost.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-12-2009 om 21:46 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved