Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'tikkende cilinder in hoge toeren' (ID 59694).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 25-11-2009 23:27.
verlies van vermogen, onregelmatig lopen in het gebied waar ie detoneert.
de motor staat zichzelf tegen te werken, dat voel je echt wel als het zo is 
je kunt als het goed is wel een redelijke inschatting maken van hoe het vermogensverloop van je motor is als je erop rijdt, vermogen gaat soort van lineair omhoog. Als er dan opeens een onregelmatigheid in dat verloop zit, dan voel je dat. Lastig uit te leggen hoe het precies voelt...maar ik denk sowieso niet dat je last van detonatie hebt.
draai je bougie er maar eens uit. en maak er desnoods een closeup foto van
edit:
even van een andere site geplukt:
Quote:
Detonation: silver or black specs, melting or breakage at the firing tip. Caused by improper timing. Lean air/fuel mixture can aggravate this condition.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 25-11-2009 om 23:29 uur.
edit2:
die improper timing waar ze het over hebben bedoelen ze wss mee dat de timing gewoon verkeerd staat en dat dat de symptomen veroorzaakt, niet het detoneren zelf.
ik ga dat binnenkort toch maar weer eens uitzoeken want ik twijfel nu steeds meer of een vonk detonatie kan veroorzaken. Het is een beetje tegenstrijdig, want als een gecontroleerde vonk dat doet, dan is het eigenlijk geen detonatie. Detonatie gaat juist buiten de ontsteking om, daarom is het detonatie, anders was het gewoon ontsteking 
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 25-11-2009 om 23:31 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved