Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"kleine vragen" topic - deel 40' (ID 58970).
De reply is geschreven door shirioko (UserID 20087) op 12-11-2009 22:46.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

ok gaan we nog even door..

het was puur een vraagje uit interesse eigenlijk

maargoed, ik heb het hier over het algemeen, dat een alu cilinder op jouw blok ong even warm wordt als een gietijzeren cilinder kan van van alles afhangen, maar in theorie heeft een alu minder warmte opbouw als een gietijzeren, of eigenlijk moet ik zeggen, heeft (denk ik) dezelfde warmte opbouw, maar betere warmte afvoering, waardoor de elektrode ook minder warm wordt (uitgaande van dat er in allebei de cilinders dezelfde hittegraad inzit), en kun je dus een warmere bougie nemen, omdat je minder kans hebt dat de boel kapotloopt doordat de boel te warm wordt.

wat jij door elkaar haalt hier is de temperatuur van je onderdelen en de temperatuur van je vonk. Dat de elektrode warm of koud wordt heeft totaal geen invloed op je warmtegraad of op welke warmtegraad je nodig hebt
dat de boel kapotloopt omdat het te warm wordt heeft te maken met je koelsysteem en met je mengsel als jij een te hete bougie pakt loopt ie niet kapot omdat ie warm wordt maar omdat ie uit elkaar spat (bij wijze van spreken) door de schokgolf die je krijgt wanneer je sneller dan 343m/sec gaat (in dit geval de golf waarmee je mengsel verbrandt, en hoe heter je bougie + hoe hoger je compressie => hoe sneller je verbranding)


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved