Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"kleine vragen" topic - deel 40' (ID 58970).
De reply is geschreven door shirioko (UserID 20087) op 12-11-2009 22:23.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
ahum
cilinder wordt minder warm (schnappie?), bougie wordt ook minder warm (schappie?), hierdoor kun je dus een warmere bougie gebruiken (lager getal, schnappie?) omdat je normaal gesproken niet eindeloos een steeds warmere bougie kunt gebruiken voor een betere ontbranding, omdat de bougie op een gegeven moment te heet wordt, en de elelktrode kapot gaat (schnappie?).
hier hebben we het echter over alu cilinder tov gietijzeren cilinders, de bougie wordt dus minder warm en dus moet je hem op de een of andere manier warmer zien te krijgen: warmere bougie!
maar zoals ik al zei zit ik mss wel helemaal verkeerd
hehehe warmtegraad heeft helemaal niks te maken met de temperatuur van de bougie of dat er iets warm wordt
warmtegraad geeft aan hoe heet de vonk wordt en hoe hoog jij je verbrandingstemperatuur levert
bij een cilinder met lage compressie ligt het ontstekingstemperatuur hoger dan bij een cilinder met hoge compressie. Dus moet je bij cilinders met lage compressieverhouding een vrij warme bougie er in stoppen (6 - 7) en bij veel compressie moe je juist een koudere bougie er in draaien (7+) anders krijg je detonatie omdat je mengsel te snel verbrandt. Wat er dan gebeurt is dat de golf waarmee je mengsel verbrandt sneller gaat dan 343m/s (snelheid van het geluid) en er een schokgolf ontstaat. En dan bedoel ik niet de schokgolf die normaal door je uitlaat heen en weer giert, maar de schokgolf waarmee ze in Irak de Amerikaanse soldaten opblazen...
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved