Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"kleine vragen" topic - deel 40' (ID 58970).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 17-10-2009 14:18.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gertie14
Hoe haal je de draadeindes uit een puch maxi ?
Moet dan de hele cilinder eraf of kan je ze er op een speciale manier uitdraaien ?


Het is wel slim om je cilinder eraf te halen zodat je kunt proberen de tapeinden zo dicht mogelijk bij je carter vast te pakken. Hierdoor ontstaat er minder tordering in het tapeind waardoor de kans kleiner is dat ie afbreekt.

Het probleem zal echter zijn dat je geen schroefdraad hebt ter hoogte van je cilinder, dus alleen bij de kop.

Wat ik zou doen:
- Inspuiten met kruipolie
- Moeren bovenop draaien
- Met een STALEN hamer op de bovenkant van het tapeind slaan (dus op de moeren die je er op hebt gedraaid)
- Moeren strak tegen elkaar draaien
- Proberen tapeind los te draaien door proberen de onderste moer te verdraaien.

Gaan de moeren meedraaien dan zit ie behoorlijk vast en als je het gevoel hebt dat het tapeind aan het torderen is dan moet je niet doorgaan maar een griptang zo dicht mogelijk bij je carter zetten en daar ook kracht op uitoefenen.

Gaat dat nog niet makkelijk genoeg (heb je het gevoel dat er wel eens wat kan breken) dan zul je je carter heet moeten stoken met een verfstripper of gasbrander. Het is hier wel belangrijk dat je oplet dat je niet je ontsteking kapot gaat zitten smelten (probeer die er anders af te halen vantevoren) of je keerringen aan gort smelt... let daar dus wel mee op.

Heet stoken werkt vaak enorm goed omdat het tapend van een ander materiaal is dan het carter en je carter meer uitzet bij verhitting (maar ook sneller afkoelt)

Meeste is eigenlijk een kwestie van gevoel en dat leer je pas als je het een paar keer stuk hebt gemaakt.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved