Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen topic"- deel 39 ' (ID 57794).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 28-9-2009 23:38.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
hoe zit dat precies met de hittegraden van een bougie?



Hoe hoger de hittegraad, hoe "kouder" de bougie, het getal zegt iets over de snelheid waarmee de warmte van de elektrode afgevoerd wordt. Hoe hoger het getal, hoe sneller de warmteafvoer.

Over het algemeen is heeft een meer opgevoerde brommer een hogere hittegraad nodig.
In NGK kun je de volgende richtlijn aanhouden.

Bij brommers als Derbi/Am6 etc:
8 std cilinder, met std of andere pijp.
9 snellere cilinder, pijp en carb.
10 als je alles uit je blok aan het knijpen bent.

Bij brommers als Puch/Tomos etc:
6 std cil met std of snel pijpje
7 std cil met erg snelle pijp en andere carb.
8 snellere cilinder, erg snelle pijp en andere carb
9 zelfde als bovenstaand maar allemaal net een tikje "sneller" en bijv je cilindertje bewerkt en opmaat kopje/uitlaat etc.
10 top niveau sprinten

Voor wat oudere merken als Honda/Suzuki etc zit je meestal een stapje lager als Derbi/Am6

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-9-2009 om 11:34 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved