Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen topic"- deel 39 ' (ID 57794).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 14-9-2009 19:01.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
[...]

4takt heeft kleppen, en door deze kleppen is de verbranding optimaal en geeft hij zn vermogen af op elk toerental dat de motor draait, en deze is dan ook gwn gelijk(redelijk)... een tweetakt motor heeft poorten, dus die hebben tegendruk nodig, wnt anders stroomt alles direct de uitlaat in, en omdat de tegendruk neit variabel is , leverd ie op een bepaald toerengebied zn toeren goed af, en bij de overige toerentallen doet hij dat niet


hehehe wat een onzin.
een viertakt heeft trouwens evengoed tegendruk nodig. Het is niet noodzakelijk, maar met de tegenwoordige techniek heb je altijd tegendruk en icm klepoverlap heeft die tegendruk een behoorlijk groot effect.

mooi voorbeeld is dat mijn vtwin motor één gescheurde uitlaatpijp heeft, waardoor de motor merkbaar minder goed loopt en mn hele pijp onder de roet zit omdat die blijkbaar een rijker mengsel krijgt (wat ook logisch is).



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved