Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen topic"- deel 39 ' (ID 57794).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 12-9-2009 19:15.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
[...]
en maakt het ook nog uit in welke versnelling?
en bedoel je bijvoorbeeld gewoon in de 2 vol gas rijden of gewoon vol gas in de 1, dan naar de 2 schakelen en daar vol gas....
"Het afstellen van de hoofd sproeier is een simpel maar toch tijd rovend karwijtje. Als eerste moet je er voor zorgen dat je moter al goed loopt. Als de moter warm is ga je een stukje rijden(5-10km) en terwijl je volgas in de hoogste versnelling rijdt knijp je de koppeling in en draai je het kontact slot om. Het is van het grootste belang dat je de koppeling niet meer los laat tot dat je stil staat. Het zal je als snel opvallen dat het tegenvalt om tegelijkertijd de koppeling in te knijpen en het kontact slot om te draaien. Een maal tot stilstand kun je ter pleke de bougie uit de cilinderkop draaien (denk er aan, hij is warm) of in de vrij naar huis toe 'rollen' en daar de bougie verwijderen.
Nu we de bougie hebben verwijdert kunnen we het bougie beeld gaan bekijken. Aan het bougie beeld is te zien of je een grotere of kleinere sproeier maat moet nemen. Bij een vettige, beroete zwarte bougie heb je bijvoorbeeld een kleinere sproeier nodig. Een wittige elektrode betekend een te arm mengesel."
Was trouwens gewoon te vinden via de link die ik je toenet gaf.
Maar nogmaals , niet alleen maar naar de bougie kijken is slechts een indicatie.
Je gevoel zegt meer, en dat leer je wel te herkennen als je dit een paar keer hebt gedaan.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved