Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Blowdown camino cilinder P3' (ID 58516).
De reply is geschreven door De Schout (UserID 755) op 7-9-2009 20:29.

je moet net niet de maat 'op papier' hebben, maar de echte maat..

als de poort 26mm op de map is en de boring is 40, dan is de echte breedte maar 24.2mm..

de echte breedte zou zeker 26.8mm mogen zijn (67%), dan zit je op je poortmap al op 29.5mm.


dat is dus zo'n 1.3mm werkelijk of 1.75mm op de poortmap per kant wat je weg kunt halen.

als je trouwens nog een dammetje van een mm of 4/5 tussen je spoelpoort en je uitlaat hebt is het meer dan zat.

edit: de omrekening tussen werkelijke breedte en map breedte is een simpel stukje goniometrie..

=(2*(SIN(RADIALEN((H13/((3,14*H12)/360))/2)))*(0,5*H12))

als je dat in exel invoert, je op h12 de boring zet en op h13 de poortmap breedte, komt de echte breedte eruitrollen

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 7-9-2009 om 20:30 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved